معاونت محترم آموزشی دانشگاه شریف
موضوع:کلاسهای آنلاین
با سلام و احترام
ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن فصل بهار و نظر به تعطیلی کلاسهای حضوری آموزشی و استفاده از سامانه آموزش انلاین و مجازی به استحضار میرساند این نوع از آموزش دارای مشکلات فراوانی است که خواهشمند است با تصمیم مقتضی اقدام به رفع مشکلات و تسهیل شرایط فرمایید. مختصرا به پارهای از مشکلات اشاره میشود:
۱. حرمتها از بین رفته واقعا؛ دانشجو با پوشش نامتعارف پای سیستم مینشیند. دیده شده با شلوارک یا رکابی لش کرده و تخمه میخورد و در اینستاگرام میچرخد و با دوستانش ویدئوکال میکند. برای حفظ حرمت استاد و کلاس بهتر است سامانه حراست آنلاین هم راهاندازی شده و بعد از آپلود یک عکس قدی با پوشش مناسب محیط آکادمیک(برای خانمها مانتو و شلوار بلند و گشاد رنگ تیره با مقنعه بلند تا روی شکم به صورتی که فقط گردی صورت مشخص شود با جوراب تیره و برای آقایان پیراهن و شلوار پارچهای و مدل موی فرق از بغل و جوراب سفید، مدادسیاه نرم و پاک کن) اجازه ورود به کلاس داده شود.
۲. چه معنا دارد دانشجو در خانهاش دراز بکشد و استاد بنشیند پشت سیستم و درس توضیح بدهد و حتی نتواند یک گچ کوچک برای جلب نظر او به درس پرتاب بنماید؟ نتیجتا خواهشمند است دکمه buzz در محیط چت فعال گردد (پیشنهاد میشود در موس یا کیبورد دانشجو شوک الکتریکی خفیفی هم اعمال گردد). همچنین در صورت امکان با برگزاری وبینار «کلاسهای مجازی، بایدها ونبایدها» برای خانواده اساتید، ایشان با مفهوم کلاس آموزش مجازی بیشتر آشنا شده تا کمتر شاهد شنیدن «صدای جاروبرقی در پسزمینه صدای اساتید» و «پاشو برو نون بخر» و «بابا خر شو میخوام سوارت بشم» باشیم.
۳. از آنجایی که محیط آموزشی در بیشتر شدن عمق یادگیری تأثیر به سزایی دارد، به منظور شبیهسازی هرچه بیشتر محیط منزل به کلاس درس جهت بالا رفتن سطح یادگیری خواهشمند است از خانوادهها خواسته شود نهایت همکاری را با نهاد دانشگاه داشته و با تعبیه میخ در صندلی یا تختها، .بستن پنجرهها، پایین آوردن سطح اکسیژن منزل، پخش بوی دهان ناشتا برای کلاسهای صبح و عطر کباب بیکیفیت و پیاز تند برای کلاسهای عصر در فواصل زمانی رندوم، کمکردن بخاری در مناطق سردسیر به جهت سگ لرز یا خاموش کردن کولر در مناطق گرمسیری در راستای آبپز کردن دانشجو به عمق دادن به مفاهیم در ذهن فرزندان خود کمک کنند.
۴. در ادامه مادران میتوانند با پولیکردن چای و قهوه در منزل یا یخچال، خاطرات وندینگماشینها را در ذهن دانشجویان تداعی کرده و با کاهش کیفیت و کمیت غذا و با ریختن روغن به صورت گالنی و اضافه کردن لپه به جای گوشت در قیمه یا سرخ کردن خمیر به جای مرغ برای جوجهچینی یادآور غذاهای لذیذ و خوشمزه سلف شوند.
۵. ضمنا استاد تربیت بدنی حال نداشت گفت این بند را از قول او بنویسم. وی ضمن ابراز ناراحتی بابت تعطیلی دانشگاهها و تشکر به خاطر فراهمآوردن زیرساختها جهت تشکیل کلاسهای ورزش۱و۲ و با قدردانی از شرکت دیجیکالا برای همکاری اذعان داشت: «این تشت قرمز کوچیکا واسه درس شنا سفارش دادیم خوبهها، باعث بالارفتن قدرت تخیل شده، واسه کرال پشت و سینه جوابه. میگیم سرشونو بکنن تو تشت، بقیهاشو فرضی دست و پا بزنن ولی واسه دایو یهکم کمعمقه! به نظرم بگید استخر بادی بخرن. در انتها یادتان باشد ورزش را در درجه اول برای سلامتی روحی و جسمی خودتان انجام دهید.»
هرچند که مشکلات این کلاسها به همین چند مورد خلاصه نمیشود اما خواهشمندم پیگیری شود و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
با تشکر
جمعی از اساتید دانشگاه