دومین دوره ی چالش داده‌کاوی مهندسی صنایع

در دل داده‌ها

پایان هفته گذشته در بین روزهای خلوت تابستانی دانشگاه اگر سری به تالارها می‌زدید، با دانشجویان زیادی مواجه می‌شدید که در تالار یک و دو مشغول یادگیری بودند. این ۲۰۰ نفر از دانشگاه‌های مختلف در شریف حضور داشتند و مهمان جمعی از بچه‌های دانشکده مهندسی صنایع بودند و هدفشان رقابت در چالشی جدید بود. رویداد IEC برای دومین سال با هدف آشنایی دانشجویان با حوزه بسیار سودمند و کمتر شناخته شده داده‌کاوی از سوی بسیج دانشجویی مهندسی صنایع برگزار شد.

 

مسابقه IEC - چهار

مرحله حضوری IEC در چهار روز چالش برانگیز برگزار شد؛ چهار روزی که برای تیم اجرایی بی‌خوابی و استرس برگزاری مناسب مسابقه و برای تیم‌های شرکت‌کننده هیجان شرکت در مسابقه‌ای خاص را به همراه داشت. نیمی از این چهار روز به آموزش مهارت‌های اولیه داده‌کاوی گذشت و بخش دیگر آن مختص رقابت دانشجویان با یکدیگر بود. مسابقه از این قرار بود که داده‌های کشورهای مختلف دنیا در زمینه فروش تلفن‌های همراه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گرفت و دانشجویان باید با توجه به این داده‌ها و تمایل خریداران در کشورهای مختلف گوشی مناسب را طراحی می‌کردند. سپس تیم‌ها در بازار شبیه‌سازی شده توسط تیمی علمی مسابقه به فروش محصولاتشان می‌پرداختند. از جذابیت‌های مسابقه تعامل تیم‌ها با یکدیگر بود، گاه دو تیم به این نتیجه می‌رسیدند که برای فروش محصولی با یکدیگر لابی کنند و یا برای خراب کردن بازار تیمی دیگر قیمت محصولی را به طور چشم‌گیری کاهش دهند. تیم‌ها در ساختمان نوساخت باکس، در کنار جهاد دانشگاهی با یکدیگر رقابت کردند. در آخر سه تیمی که بیشترین سود را داشتند، به عنوان برنده اعلام شدند و به ترتیب ۷، ۵ و ۳ میلیون تومان دریافت کردند.

 

مسابقه IEC - پنج
تیم‌های برتر مسابقه

فرآینده آماده‌سازی اولیه منطق علمی مسابقه از مهرماه سال ۹۷ آغاز شده و تیم اجرایی از چند هفته قبل مشغول هماهنگی‌های لازم برای مسابقه بود. ناگفته نماند که در روز دوم مسابقه سایت بارگذاری اطلاعات تیم‌ها با مشکل همراه شد. البته در روند کلی مسابقه خللی وارد نکرد.

رویداد بزرگ IEC با مساعدت و همکاری دانشکده مهندسی صنایع و دانشگاه شریف سرانجام در ساعت ۲۰ جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه و حضور دکتر سهراب پور به پایان رسید.

توسط علی صالحی

شاید بپسندید مطالب بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.