اینستاگرام

چگونه از اینترنت پول دربیاوریم؟

به کمک اینستاگرام، پلتفرم محبوب بصری می‌توانید یک کسب‌وکار سودآور راه‌اندازی کنید. کسب درآمد از طریق اینستاگرام اغلب بسیار سودمند است زیرا بر اساس نتایج به‌دست‌آمده در وب‌سایت Society6، اینستاگرام پلتفرم اجتماعی محبوب بسیاری از افراد است. این رسانه اجتماعی نه‌تنها جای خوبی برای ایجاد انجمن‌های مختلف است، بلکه امکان خرید و فروش را نیز فراهم کرده. راه‌های متفاوتی برای کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد. همین‌که یک کسب‌وکار اقدام به ساخت یک پیج اینستاگرام می‌کند، در اصل برای کسب درآمد از طریق این شبکه اجتماعی اولین قدم را برداشته است. از آنجا که اینستاگرام حدود ۱۲ میلیون کاربر ایرانی دارد که روزانه به‌طور میانگین، ۲ تا ۳ ساعت از زمان خود را در این رسانه اجتماعی سپری می‌کنند، این شبکه اجتماعی علاوه بر کارکردهای دیگر، به محیطی برای کسب درآمد تبدیل شده است.

۱٫‍ روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام

الف. فروش مستقیم محصولات: به احتمال زیاد بسیاری از تولیدکنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

ب. تبلیغات: در این روش افراد با ترفندهایی به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در میان محتوای منتشرشده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روش ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

ج. برندسازی: این روش مخصوص صاحبان کسب‌وکارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی‌ترین و بهترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

۲٫ هزینه تبلیغات در اینستاگرام

هر پیج در اینستاگرام تعرفه تبلیغات خود را دارد و هیچ مرجعی هزینه تبلیغ را تعیین نمی‌کند. اما شما باید به‌گونه‌ای تعرفه تبلیغات خود را مشخص کنید که منطقی باشد و افراد بتوانند در صفحه شما تبلیغ کنند. مثلا می‌توانید پکیج‌های مختلف تبلیغات تعریف کنید تا افرادی که قصد دارند در صفحه شما تبلیغ کنند، بتوانند با هر بودجه‌ای، در پیج شما تبلیغ خود را نمایش دهند. یک راه برای به‌دست آوردن تعرفه تبلیغات در اینستاگرام این است که تعرفه تبلیغات در صفحه‌های مختلف را بررسی کنید و بر اساس آن، تعرفه تبلیغات خود را تعیین نمایید.

۳٫ فوت و فن کسب درآمد از اینستاگرام

الف. فالوورهای زیادی جذب کنید: برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام قبل از هر چیز باید تعداد فالوور بالایی داشته باشید. برای جذب تعداد بالایی از فالوور و مشتریان بالقوه بهتر است با مراحل واقعی آن آشنا شویم:

-‌ هر چه تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد، افراد بیشتری با کار شما آشنا می‌شوند و این آشنایی باعث ایجاد مشتریان بالقوه می‌شود.

-‌ با افزایش تعداد دنبال‌کنندگان، می‌توانید شاهد اتفاقات پیوسته و جدید باشید. اغلب صفحاتی که بیش از ده هزار فالوور دارند، از اعتبار بیشتری برخوردارند و افراد با اطمینان خاطر بیشتری به آنها اعتماد می‌کنند.

-‌ هر چقدر محتوای پست‌های شما افزایش یابد، تعداد اشتراک‌گذاری و بازنشر آن نیز بیشتر خواهد شد. با اشتراک‌گذاری بیشتر مطالب، افراد بیشتری به صفحه‌کاربری شما جذب خواهند شد.

ب. یک حساب تجاری ایجاد کنید: اگر به استراتژی‌های استفاده از اینستاگرام برای رشد کسب‌وکار و تبلیغات و کسب درآمد باور دارید، استفاده از این رسانه‌ اجتماعی محبوب را جدی بگیرید. قبلا افراد مختلفی به کمک فیس‌بوک توانسته‌اند کسب‌وکارهای موفق راه‌اندازی کنند و با منتقل کردن ترافیک داده از صفحات فیس‌بوک به وب‌سایت خود و کانال‌های بازاریابی در کسب‌وکار خود پیشرفت کنند. افراد با مشاهده‌ محتوای طبقه‌بندی‌شده به سازمان‌یافته‌بودن کار شما پی می‌برند.

تجزیه و تحلیل‌هایی که از سوی اینستاگرام در حساب‌های تجاری ارائه می‌شود عالی است. شما می‌توانید به‌طور منظم در اینستاگرام تبلیغات کنید و به کسب درآمد مشغول شوید و این امر در ایجاد کاربران جدید بسیار موثر خواهد بود. با اجرای آگهی و لینک مستقیم به صفحه خود متوجه افزایش فروش محصولات و خدمات خود می‌شوید، به این ترتیب سودآوری بیشتر خواهد شد.

برای رسیدن به موفقیت بهتر است با تولید محتوا بیشتر آشنا شوید تا بدانید مخاطب بیشتر به دنبال چه نوع مطالبی است. تا می‌توانید بیشتر مطلب بنویسید، این مسأله نکته کلیدی برای ایجاد تمایز بین یک هنرمند با یک برند تجاری خاص است. اگر محتوایی که منتشر می‌کنید، باب میل مردم نباشد رفته‌رفته از تعداد فالوورهای شما کاسته خواهد شد، پس بهتر است در مورد نوع مخاطبان و سلیقه آنها آگاهی داشته باشید. تجزیه‌ و تحلیل‌های اینستاگرام به شما در بررسی فالوورها کمک می‌کند. شما با توجه به دموگرافی مشتریان خود (سن، جنسیت و مکان) می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشد.

ج. مرتب پست ارسال کنید تا در ذهن مخاطب باقی بمانید: یکی دیگر از تکنیک‌های کسب درآمد از طریق اینستاگرام، ارسال پست منظم است. هر چه فالوورها و مشتریان، محتوا و پست‌های ارسالی شما را بیشتر مشاهده کنند، بیشتر تمایل به خرید پیدا می‌کنند و فرصت کسب درآمد بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این امر باعث می‌شود مخاطب شما را با رقبا مقایسه کند و در نتیجه احتمال بیشتری برای خرید خواهد داشت. از قدیم گفته‌اند «از دل برود هر آنکه از دیده برفت». این یک حقیقت محض است. تا حد امکان سعی کنید منظم و مکرر پست بگذارید. این کار همیشه آسان نیست. حتی اگر اطلاعات مربوط به محصول را ارسال نمی‌کنید، مطالبی را منتشر کنید تا نشان دهد که همواره حضور دارید.

د. به‌صورت خودکار مطالب را روی سایر پلتفرم‌های اجتماعی پست کنید: در تنظیمات اینستاگرام گزینه‌ای تعبیه شده که به‌صورت خودکار اجازه‌ نشر مطالب بر روی صفحات فیس‌بوک، توییتر و غیره را می‌دهد. بهتر است از این گزینه برای رونق‌دهی بیشتر به کسب درآمد از طریق اینستاگرام خود استفاده کنید.

هـ. از تگ‌کردن تصاویر و هشتگ‌های مرتبط برای به حداکثر رساندن تعداد بازدید استفاده کنید: تگ‌کردن تصاویر یک روش بسیار کارآمد برای دسترسی سریع به جای کاوش در قسمت کپشن است. با اضافه‌کردن کپشن به تصویر در بهترین حالت فقط می‌توانید اعلان دریافت کنید. در صورت عدم استفاده از تگ احتمال از دست رفتن تعداد زیادی از مشتریان وجود دارد. با استفاده از هشتگ به‌راحتی می‌توان به مطالب مورد نظر دسترسی یافت. هشتگ مرتبط بسیار مهم است. شما می‌توانید عبارات عمومی مانند نقاشی یا عبارت خاص مانند گرافیک را تگ کنید. هشتگ روش عالی برای نمایش دائمی در حین جست‌وجو است. با استفاده از هشتگ مشتریان به‌راحتی می‌توانند کارهای شما را پیدا کنند. تگ و هشتگ روش‌هایی عالی برای پیدا کردن حساب کاربری شماست. کسب درآمد از طریق اینستاگرام به کمک این تکنیک بهبود چشمگیری خواهد داشت.

در قسمت بیوگرافی لینک اضافه کنید: روشی آسان، سریع و تاثیرگذار برای هدایت‌کردن ترافیک به سمت فروشگاه استفاده از لینک است. از URLهای کوتاه‌شده در قسمت بیوگرافی کمک بگیرید.

شاید بپسندید مطالب بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.